Az első hazai HR innovációs pályázat november 11-i díjátadóján a Colibri csapata örülhetett a legjobban. A második helyezett a Budapest Bank Gyakornoki Összefogás Programja lett, harmadik helyen a GE Hungary és a Laboratory Group végzett, melyet Bitfection: toborzás játékosan című pályázatával érdemelt ki.

A Humán Szakemberek Országos Szövetsége (HSZOSZ) májusi felhívására 21 cégtől 22  innovatív pályázat érkezett a szakmai zsűrihez, amelyek közül hat kapott díjat a Personal Hungary szakkiállítás által vendégül látott eseményen.

Inspiráló szakmai párbeszéd

A HR Innovátor Díjjal a humánerőforrás menedzsment képviselőinek újító megoldásait ismerik el. A pályázatokban bemutatott programok a motivációs rendszer, gyakornoki program, tehetségfejlesztés, belső kommunikáció fejlesztése, vezetőfejlesztés, vezetői támogatás, toborzás, kiválasztás, változásmenedzsment, kultúraváltás, dolgozói elkötelezettség, egészségmegőrzés, stresszkezelés, e-learning, képzés-fejlesztés, munkaköri leírás, Y-generáció, hálózatkutatás témakörökben valósultak meg.
 
„Soha nem látott gyorsasággal változik körülöttünk a világ, ami a folyamatos megújulás kényszere elé állítja a hosszú távon is eredményesen fennmaradni kívánó szervezeteket.” – nyilatkozta Kassim Iris, a HR Innovátor Díj projektmenedzsere, a HSZOSZ elnökségi tagja. „A technológiai- és termékinnováció mellett egyre inkább fókuszba kerül az üzleti gyakorlatok és modellek akár alapjaiban való újragondolása, a szervezeti működés, vezetési szemlélet új megközelítései, ezzel együtt a humán erőforrás menedzsment új módszereinek kutatása is.

"Szárnyalt" a Colibri

A fődíjat „Colibri Internship Awards” című pályázatával a Colibri csapata nyerte, amely innovatív módon kapcsolja össze a cégeket és a fiatalokat. A Colibri weboldalán a vállalatok képekkel, rövid, pörgős videófilmekkel mutathatják be, mit kínálnak a gyakornokoknak, pályakezdőknek, milyen annál a cégnél dolgozni. Az anyagok nagy részét eddig a Colibri munkatársai készítették az adott munkaadó megbízásából, de saját gyártású film, kép is feltölthető. A munkaadókat bizonyos időközönként „kampányokban” értékelik egyetemisták és egy szakmai zsűri. A fiatalok a weboldalon 1-10 közötti pontszámokat adhattak a céges bemutatkozásnak és pontozott a zsűri is. Az első verseny győztese a Budapest Bank lett, a három iparági kategóriát pedig az Ericsson (IT), a Budapest Bank (pénzügy) és a Dentsu Aegis Network (kreatív) nyerte. Barathi Tamás a HR Spiritnek elmondta, hogy áprilisban újabb kampány következik, amely más kategóriákkal is kiegészül. Lesz díjazott shared service center, FMCG és mérnöki területeken és a civil szféra is bekapcsolódik. A bemutatkozó anyagokat egyébként folyamatosan fel lehet tölteni az oldalra. Jó eszköz lehet a cégeknek a gyakornoki pozíciók népszerűsítése mellett pályakezdők elérésére és munkaadói márkaépítésre. Persze ez sem úszható meg pénz és befektetett energia nélkül.

A Budapest Bank a gyakornokokra fókuszált, a GE a Java-programozókat mozgatta

Második helyezést ért el a Budapest Bank Zrt.: Gyakornoki Összefogás Programja, míg a harmadik helyezést a GE Hungary és Laboratory Group: "Bitfection: toborzás játékosan című pályázata" nyerte. A Bitfection egy olyan online játék, melyben fiktív orvosi leleteken java-kódokkal mozgatható nano-robotok segítségével kell beazonosítani és megtalálni a beteg sejteket. Ez olyan kihívás, amit csak a legjobb Java-programozók tudnak megoldani. Már eleve a játékban való részvételhez is erős szűrőn kellett átesni, hisz a játékban való felhívást közvetítő, stratégiailag elhelyezett plakátokon, posztereken és éttermi papíralátéteken szereplő java-kódokat csak a célcsoport tudta megfejteni. Az izgalmas játékon keresztül nem csupán sikerült felkelteni a legjobb java-programozók figyelmét, hanem a hagyományos csatornákon való toborzási költség 1/3-áért sikerült a legjobb szakembereket megtalálni és felvenni.

Íme a különdíjasok: HBO, T-Systems, Generali

További három pályázat különdíjban részesült. A Dolgozói Elkötelezettség Különdíjat az HBO Holding Zrt.: „HIDember” projektje, a Vezetőfejlesztés Különdíjat a T-SYSTEMS Magyarország Zrt. „Tempo Digitális Edukáció Vezetőfejlesztési Programja”, míg a Generációk Együttműködése Különdíjat a Generali Biztosító Zrt. „Y-generációs nyitás a Generali Biztosítónál” című projekt nyerte el.

A fenti fotón jobbról a második Barathi Tamás a Colibri alapítója, mellette a társalapító Eperjesi Ádám. Balra Veres Rita, zsűritag, az AON Hewitt cégvezetője. Mellette Sélei Annamária a Profiles International részéről, amely az 1 millió forintos fődíjat felajánlotta.