Ritkán hallani olyan toborzási akcióról, amelyben minden pályázó automatikusan állásinterjúra kap meghívást. És az sem mindennapi, hogy elég olyan szelfi a jelentkezéshez, amelyen az álláshirdetés is látható. A Decathlon most ilyen kampányt indított.

Újszerű toborzási kampányt indított a sport-kiskereskedelmi cég. Országszerte számos sportklubba, uszodába, sportpályára helyeztek ki álláshirdetést, amelyek megtalálói automatikusan lehetőséget nyernek egy állásinterjúra. Ehhez mindössze egy szelfit kell készíteniük az álláshirdetéssel és elküldeniük a Decathlonnak a cég karrieroldaláról. Itt egyébként arra is kapnak iránymutatást az álláskeresők egy Magyarország-térképen, hogy körülbelül merrefelé találhatóak az álláshirdetések.

Kisfilm sportos környezetben, a munkatársakkal

A toborzási kampányhoz kisfilmek is készültek, melyek mindegyike egy-egy sportágat mutat be, az áruház dolgozóival a főszerepben. A filmekben különböző sporthelyszínekre helyeznek ki Decathlon álláshirdetéseket, prezentálva, hogy ez az áruház azoknak való munkahely, akik örömmel töltik szabadidejüket efféleképpen.

Íme az egyik kisfilm:

Íme a plakát:

HR Spirit komment:

A Decathlon kampánya a sportszerető, az állásért tenni akaró fiatalokat mozgatja meg. A szelfi készítésével az okostelefon-használókra céloz. A kisfilmekben bevonták saját kollégáikat,  akik azt sugározzák, hogy ezen a munkahelyen a munka és a hobbi összeköthető. A kampányban jelentős csábító hatással bír az "automatikus állásinterjú". A pályázók gyakori problémája ugyanis, hogy nincs visszajelzés a beadott anyagra illetve kevés bemutatkozási lehetőséget kapnak. Kérdés persze, hogy a gyakorlatban ez miként néz ki. Annyi bizonyos, hogy a Decathlon az állásra motivált jelentkezőket gyűjt be, azonban a CV-szűrés nélküli állásinterjúra hívás hatékonyságával kapcsolatban vannak fenntartásaink.