Hirdetési kampánnyal próbált mérnököket felvenni egy san franciscói informatikai cég. Az akció azonban teljesen más irányt vett. A cég és a szakma közelebb hozása helyett demonstráció indult a Twitteren az előítéletek ellen. Nagyon pörög a #Ilooklikeanengineer (mérnöknek nézek ki) hashtag. Magyar kampányra is ötletként szolgálhat.

„A csapatom nagyszerű. Mindenki kedves, kreatív és vidám.” – Isis Wenger platform mérnök. Ezzel a tartalommal jelentek meg néhány héttel ezelőtt plakátok San Francisco néhány közlekedési csomópontjában. A hirdetés úgy nézett ki, ahogyan az a fenti képen látható. Szöveg, jobbra pedig egy szemüveges huszonéves fiatal mérnök hölgy. Az One Login nevű IT cég így próbált meg több mérnököt magához csábítani információbiztonsági területre. A kampány nem újdonság. Rengeteg munkaadó saját munkatársait használja arra, hogy közelebb hozza a céget a pályázók felé, hogy hitelesebben jelenjen meg a jövő szakemberei előtt.

"Ő nem mérnök, hanem divatbaba"

A kampány elérte hatását, mert beszédtéma lett, ám teljesen más irányt vett, mint amit a HR és a marketing tervezett. Helyenként szélsőséges reakciókat váltott ki. A közönség egy része egyszerűen nem hitte el, hogy Isis Wenger valóban mérnök és ennél a cégnél dolgozik. Mert szerintük egy mérnök „nem így néz ki”. „Divatbabának” gondolták, mondatait pedig hamis szólamoknak. Akadt, aki hölgyek toborzására egy őszintén mosolygó, barátságos lányt jobbnak tartott volna, mint egy szexi, önelégült csajt, akiről lerí, hogy semmi köze a műszaki világhoz.

Isis Wenger persze olvasta a reakciókat. A mérnökökről előkerült sztereotípiák annyira felbosszantották, hogy akciót indított a Twitteren. A #Ilooklikeanengineer hashtaggal arra kéri a világban élő mérnököket, hogy küldjenek magukról fotót. Azt akarja bebizonyítani, hogy a kinézet, az X kromoszómák száma nincs összefüggésben a mérnöki képességekkel. Célja, hogy csökkenjenek az emberekben tudat alatt élő előítéletek a mérnökökkel szemben.

Ömlenek a fotók mérnök hölgyekről a világ minden részéről

A felhívás elérte célját. A témára percenként ömlenek a képek és a bejegyzések a Twitteren és a média is felkapta a sztorit. A Twitter kampányban egyébként elsöprő többségben hölgyek mutatkoznak be. Valaki a munkahelyén, kezében papírra írt bemutatkozással. Másvalaki kertben ülve, sőt komplett mérnökcsapatok is fotózkodnak. 

Íme, akik mérnöknek néznek ki: