Versenyképes fizetés, innovatív munkakörnyezet... Felejtse el ezeket a sablonokat, amit mára már nem is vesz észre egy álláskereső. Érdemes kreatív irányba indulni, csak így lehet az álláskereső ingerköszöbét átlépni. Most mutatunk három brit példát a tavalyi évből.

#MillionPoundJamie – Álláskeresés élőben

A brit Totaljobs állásportál 1 millió fontos kampányt indított #MillionPoundJamie hashtaggel. Az állásportál kreatív csapata castinggal választotta ki azt a szerencsés aktív álláskeresőt, akit 1 millió fontból álláshoz segít. Jamie szakmai utazása augusztus 31-én indult és november végén végződött. Tanácsadói segítséggel „gatyába rázták” az önéletrajzát, állásinterjúkra készítették fel és fejlesztették a munkához jutáshoz szükséges képességeit.

Természetesen mindez az 1 millió font töredékébe került. A maradék összeget online reklámok tették ki, amellyel Jamie felhívta figyelmét a munkaadók előtt. Az állásportálnak ez image és ismertségnövelő eszköz is volt egyben: Százezrek – vagy talán milliók – követték Jamie álláskeresését. A publikum egy része maga is regisztrált a Reed adatbázisába és elkezdett állást keresni. A végén pedig együtt örültek Jamie-vel, hogy célba ért a Finery London nevű online ruhakereskedelmi start up cégnél. Mindeközben a sztárrá lett álláskereső megosztotta tapasztalatait, az olvasók pedig pontosan látták az álláskeresés buktatóit, ügyes fogásait, kihívásait.

I love Mondays – üzeni James Reed a lovas hős

A brit Reed állásportál a „hétfőt”, a munkavállalók többségének mumusát állítja már második éve image kampányának középpontjába. A portál nevével azonos vezetéknevű, James Reed - egy hősies középkori lovas - mutatja meg a túlhajszolt, magukat a munkahelyen rosszul érző dolgozóknak azt, hogy van kiút. Tavaly egy félájult dolgozót vitt el az irodából tett fel a lovára és vágtatott el. Az egy hete megjelent új kampányfilmben egy munkába igyekvő hölgynek mutat új távlatokat hétfő reggel (a fenti és a címlapképes is egy-egy jelenet). A fiatal szőke dolgozó a hétfő reggeli ingázóvonat mellett vágtató Reed lovas hívó szavára a következő állomásnál leszáll, majd a lovas hátán elvágtat egy jobb állás felé.

7 Days, 7 Jobs, 7 Newbies (7 nap, 7 állás, 7 új kolléga)

Ezzel a címmel indított kampányt a MadeBrave nevű brit digitális ügynökség. Egy héten át minden nap új állást hirdettek meg saját cégükhöz Glasgow-ba, a pályázóknak pedig az önéletrajzuk mellé 7 indokot kellett felsorolni, hogy miért alkalmasak a pozícióra. A munkakörök a meghirdetés sorrendjében: senior account manager, account manager, digital designer, creative artworker, account manager, graphic designer, project manager. A hirdetésekhez fotókat közöltek az irodáról, és olyan vonzó elemekkel tették vonzóvá a munkahelyet mint a születésnapra adott extra szabadnap vagy az évenkénti plusz egy bónusznap legalább két éves ottlét után.

Mi a tanulság?

Annyi bizonyosan, hogy a munkaadóknak 2017-ben is többet kell tenniük az álláskeresők figyelmének felkeltéséért. Már nem elegendő a sablonos hirdetés. Átélhető történetek, arcok, képek (nem image-fotók) kellenek hozzá. A harmadik példa jól mutatja, hogy bárki egy kis kreativitással feldobhatja üres pozícióit.