Tartják magukat az állásportálok: ez a második leghatékonyabb toborzási csatorna a személyes ajánlás után, és a cégek itt költik el arányaiban a legtöbb pénzt. A toborzók a munkaadói márkaépítést elvben a leghatékonyabbnak tartják, mégis keveset áldoznak erre pénzben és szakemberben egyaránt. Egyebek mellett ez szerepel a LinkedIn Global Recruiting Trends 2017 nevet viselő, tavaly ősszel készített felmérésében. 35 ország 4 ezer HR vagy toborzási vezetőjét kérdezték arról, mit várnak 2017-ben.

A  dolgozók többsége (61%-a) nyitott a váltásra, csupán mindössze 5 százalék keres aktívan, 17 százalék inkább csak nézelődik – derül ki a Randstad munkaerő-közvetítő Workmonitor nevű felméréséből. Kiderül az is, hogy tízből hat magyar jól érzi magát a munkahelyén, de Nyugaton ennél magasabb az arány.

Idén 35 fejlesztőt vettek fel, havonta 4-5 fővel bővül az Emarsys Technologies budapesti fejlesztési központja. Négy fővel startoltak, jelenleg 120 alkalmazottjuk van. A magyar csapat olyan terméket fejleszt, amelynek segítségével a partnercégek személyre szabott marketingüzenetet küldenek ki ügyfeleiknek, potenciális vásárlóiknak. Hogyan veszi fel a cég új munkatársait? Erről osztotta meg tapasztalatait Otti Levente, az Emarsys adatokért és kutatásért felelős vezetője.

A munkaerőhiány új módszerekre sarkallja a cégeket a kiskereskedelemben. Ennek egyik példája, hogy a Spar megnyitotta első toborzóirodáját Budapesten, a Nyugati téri szupermarketben, ahol két HR szakértő várja az érdeklődőket. Az áruházlánc közlése szerint szeretne „minél közvetlenebb kapcsolatot teremteni az álláskeresőkkel.”

Már csak egy hét és kinyitja kapuit a vezető magyarországi személyügyi kiállítás, a Personal Hungary. Mi várja majd a kilátogatókat? Milyen újdonságokkal készülnek? Melyek lesznek a fókuszpontok? Erre is válaszol Német Gábor projektvezető (a fenti képen).

Európa legnagyobb személyügyi konferenciáját rendezték október 25-26-án Párizsban HR Tech World címmel. 4000 résztvevő a világ különböző részeiről, 150 feletti kiállító a legújabb IT-megoldásokkal. „Megdöbbentő és tanulságos volt. Érezni lehetett a piac lüktetését, a változás irányait és dinamikáját” - summázza tapasztatait Toldi Gábor toborzási szakértő (Social Talent), aki kint járt és aki a legfontosabb gondolatokat osztja meg a HR Spirit olvasóival.

Az október 27-én tartott HR Festen több beszélgetés járta körül az employer branding témát. Most egy olyanból idézünk, amelyben a leggyakoribb hibák kerültek terítékre. Barathi Tamás toborzási tanácsadó (Colibri) és Balaton Anita (Café PR) kommunikációs szakértő gondolatai.

A közösségi médiahasználat munkahelyi tiltásának az eredménye az okostelefont az asztal alatt titokban nyomkodó, majd később felmondó munkavállaló - vázolt fel egy megtörtént esetet Fehér Tamás. A Trenkwalder munkaerő-közvetítő magyar ügyvezetője a toborzási trendekről beszélt a HR-vezetők Országos Konferenciáján. Íme gondolatai.