Nem tudja pontosan, kit is keres. Az első benyomás rabja marad. Az előző kollégát keresi. Túl lassan vagy éppen túl gyorsan dönt. HR szakemberek körében végeztünk gyűjtést, ki, milyen hibát lát vagy tapasztalt a saját bőrén a toborzásban. Íme okulásul 15 pontban a lényeg.

Akadnak pillanatok, amikor egy jó ötlet minimális energiabefektetéssel nagy médiafigyelmet generál. Néhány napja Barack Obama leköszönő amerikai elnök mozgatta meg a kreatív agyakat, de korábban akadt már példa Magyarországról is.

Versenyképes fizetés, innovatív munkakörnyezet... Felejtse el ezeket a sablonokat, amit mára már nem is vesz észre egy álláskereső. Érdemes kreatív irányba indulni, csak így lehet az álláskereső ingerköszöbét átlépni. Most mutatunk három brit példát a tavalyi évből.

Tartják magukat az állásportálok: ez a második leghatékonyabb toborzási csatorna a személyes ajánlás után, és a cégek itt költik el arányaiban a legtöbb pénzt. A toborzók a munkaadói márkaépítést elvben a leghatékonyabbnak tartják, mégis keveset áldoznak erre pénzben és szakemberben egyaránt. Egyebek mellett ez szerepel a LinkedIn Global Recruiting Trends 2017 nevet viselő, tavaly ősszel készített felmérésében. 35 ország 4 ezer HR vagy toborzási vezetőjét kérdezték arról, mit várnak 2017-ben.

A  dolgozók többsége (61%-a) nyitott a váltásra, csupán mindössze 5 százalék keres aktívan, 17 százalék inkább csak nézelődik – derül ki a Randstad munkaerő-közvetítő Workmonitor nevű felméréséből. Kiderül az is, hogy tízből hat magyar jól érzi magát a munkahelyén, de Nyugaton ennél magasabb az arány.

Idén 35 fejlesztőt vettek fel, havonta 4-5 fővel bővül az Emarsys Technologies budapesti fejlesztési központja. Négy fővel startoltak, jelenleg 120 alkalmazottjuk van. A magyar csapat olyan terméket fejleszt, amelynek segítségével a partnercégek személyre szabott marketingüzenetet küldenek ki ügyfeleiknek, potenciális vásárlóiknak. Hogyan veszi fel a cég új munkatársait? Erről osztotta meg tapasztalatait Otti Levente, az Emarsys adatokért és kutatásért felelős vezetője.

A munkaerőhiány új módszerekre sarkallja a cégeket a kiskereskedelemben. Ennek egyik példája, hogy a Spar megnyitotta első toborzóirodáját Budapesten, a Nyugati téri szupermarketben, ahol két HR szakértő várja az érdeklődőket. Az áruházlánc közlése szerint szeretne „minél közvetlenebb kapcsolatot teremteni az álláskeresőkkel.”

Már csak egy hét és kinyitja kapuit a vezető magyarországi személyügyi kiállítás, a Personal Hungary. Mi várja majd a kilátogatókat? Milyen újdonságokkal készülnek? Melyek lesznek a fókuszpontok? Erre is válaszol Német Gábor projektvezető (a fenti képen).