Formabontó módon tesztelte a személyzeti szakembereket egy új, saját maga által kitalált önéletrajzi sablonnal egy amerikai kreatív ügynökség vezető munkatársa. Jeff Scardino a hibáit és a kudarcait is beleírta CV-jébe. Mi lett az eredménye?

Ezt a témát járja körül Jeffrey Baumgartner „kreativitás szakértő”, könyvszerző és tréner egyik írásában. Néhány tanulságos gondolat, miről ismerszik a nagyon kreatív jelölt.

Múlt héten egy informatikus, István osztotta meg kritikus gondolatait az őt megkereső fejvadászokról: felkészületlenek a jelöltből, keveset tudnak az informatikáról, a megbízóról alig árulnak el valamit, használhatatlan ajánlatokkal bombáznak. Az írás nem maradt reakció nélkül. Lőrincz Orsolya, a Mimox Kft. munkatársa a személyzeti tanácsadók szemszögéből mutatja be a másik oldalt.

Nagyrészt hasznavehetetlen ajánlatokat küldenek, az interjúk felületesek, keveset tudnak vagy árulnak el a megbízóról, nem törődnek az álláskereső igényeivel, kérdéseivel. Istvánnak sarkos véleménye van a vele kapcsolatba került személyzeti tanácsadókról. Egy képzett, tapasztalt informatikus véleménye.

Bennfentesként viselkedni, átvenni az interjúztató szerepét, egy régebbi munkahelyen használt névjegykártyát átadni, stratégiainak eladni egy korábbi, inkább végrehajtó munkakört. Újabb példákkal terítéken a személyzeti szakemberek pályázási bakijai.

Továbbra is erős a munkaerőfelvételi kedv a gyártó cégek és a nagyvállalatok körében, régiós szerint pedig a Fejér, Komárom-Esztergom és Veszprém megyék alkotta Közép-Dunántúl vezet. Az előző negyedévhez képest azonban esett a mutató -  derül ki a Manpower munkaerőpiaci előrejelzéséből. A cikk végén infografikán a legfontosabb trendek.

A személyzeti szakemberek egy része sem profi az álláskeresésben. Tapasztalatok szerint a HR-es jelöltek ugyanazokon a banánhéjakon csúsznak el, mint a más szakmai háttérrel állást keresők. Gyakori hiányosság a rossz vagy félreértelmezett marketing. HR-es álláspályázatok tanulságairól kérdeztünk egy személyzeti tanácsadót.

Fejlődés és megújulás nélkül nem lehet hosszú távon megtartani a munkatársat - mondja Veres Rita, az AON Hewitt cégvezetője, aki 15 évvel ezelőtt gyakornokként csatlakozott a globális humán tanácsadóhoz. A cég által fémjelzett "Legjobb munkahely" felmérésben eddig 1700 munkaadóval került kapcsolatba. Kreatív toborzásról, munkatárs-megtartásról és munkaadói márkaépítésről is kérdeztük.