Ritkán hallani olyan toborzási akcióról, amelyben minden pályázó automatikusan állásinterjúra kap meghívást. És az sem mindennapi, hogy elég olyan szelfi a jelentkezéshez, amelyen az álláshirdetés is látható. A Decathlon most ilyen kampányt indított.

Miként lehet költséghatékonyan elérni a megfelelő jelölteket? Szerte a világban próbálkoznak kreatív fogásokkal. Akad olyan kampány, amely több ezer pályázót hozott szinte nulla költséggel. Öt példa külföldről.

Hirdetési kampánnyal próbált mérnököket felvenni egy san franciscói informatikai cég. Az akció azonban teljesen más irányt vett. A cég és a szakma közelebb hozása helyett demonstráció indult a Twitteren az előítéletek ellen. Nagyon pörög a #Ilooklikeanengineer (mérnöknek nézek ki) hashtag. Magyar kampányra is ötletként szolgálhat.

HR-esek, figyelem! Az idei Műegyetemi Állásbörzén kifaggattuk a pályakezdés előtt álló fiatalokat, mivel lehet a számukra vonzóvá tenni egy munkahelyet. A válaszokból kiderül, hogy a fizetés messze nem a legfontosabb szempont egy frissdiplomásnak vagy tanulmányai vége felé járó fiatalnak. Hogy akkor mire harapnak? Íme!

Hogyan szerzik meg a cégek az egyetemekről a legjobbakat? Nincs "csodarecept". Akadnak, akik az állásbörzékben hisznek, mások egyetemi kapcsolatokkal – előadások, szakmai gyakorlat – kerülnek közelebb a tehetségekhez, a CV-adatbázisok is nyerők lehetnek.  És vannak, akik játékos-szakmai online versenyeket rendeznek, támogatnak.

Formabontó módon tesztelte a személyzeti szakembereket egy új, saját maga által kitalált önéletrajzi sablonnal egy amerikai kreatív ügynökség vezető munkatársa. Jeff Scardino a hibáit és a kudarcait is beleírta CV-jébe. Mi lett az eredménye?

Ezt a témát járja körül Jeffrey Baumgartner „kreativitás szakértő”, könyvszerző és tréner egyik írásában. Néhány tanulságos gondolat, miről ismerszik a nagyon kreatív jelölt.

Múlt héten egy informatikus, István osztotta meg kritikus gondolatait az őt megkereső fejvadászokról: felkészületlenek a jelöltből, keveset tudnak az informatikáról, a megbízóról alig árulnak el valamit, használhatatlan ajánlatokkal bombáznak. Az írás nem maradt reakció nélkül. Lőrincz Orsolya, a Mimox Kft. munkatársa a személyzeti tanácsadók szemszögéből mutatja be a másik oldalt.