Első alkalommal díjazták a magyar gazdaság húzóágazatának számító szolgáltatóközpontok legjobbjait. A „Shared Services Gálán” a díjakat a British Telecom, a Tata Consultancy Services, valamint Szmolinka Zsolt, a Merlin-IT Hungary vezetője vehette át.

Melyek a szakemberkeresésben a toborzók legnagyobb bűnei? Paul Petrone bloggert idézte Tokár Péter, a Tesk munkaerő-közvetítő ügyvezetője egy közelmúltbeli szakmai beszélgetésen. Az is kiderült, a kínált fizetés messze nem a legfontosabb szempont a tehetségek vonzásában.

Négy huszas évei végén járó srác 2012-ben gondolt egy nagyot. Összeálltak és alapítottak egy fejvadász céget. Albérletben kezdték, közösségi irodában folytatták, ma már a trendi Gozsdu udvar szomszédságában bérelnek irodát. Árbevételük tavaly 134 millió forint volt, a csapat már 19 fős. Íme az IseeQ, egy magyar startup a személyzeti tanácsadásból.

Ritkán hallani olyan toborzási akcióról, amelyben minden pályázó automatikusan állásinterjúra kap meghívást. És az sem mindennapi, hogy elég olyan szelfi a jelentkezéshez, amelyen az álláshirdetés is látható. A Decathlon most ilyen kampányt indított.

Miként lehet költséghatékonyan elérni a megfelelő jelölteket? Szerte a világban próbálkoznak kreatív fogásokkal. Akad olyan kampány, amely több ezer pályázót hozott szinte nulla költséggel. Öt példa külföldről.

Hirdetési kampánnyal próbált mérnököket felvenni egy san franciscói informatikai cég. Az akció azonban teljesen más irányt vett. A cég és a szakma közelebb hozása helyett demonstráció indult a Twitteren az előítéletek ellen. Nagyon pörög a #Ilooklikeanengineer (mérnöknek nézek ki) hashtag. Magyar kampányra is ötletként szolgálhat.

HR-esek, figyelem! Az idei Műegyetemi Állásbörzén kifaggattuk a pályakezdés előtt álló fiatalokat, mivel lehet a számukra vonzóvá tenni egy munkahelyet. A válaszokból kiderül, hogy a fizetés messze nem a legfontosabb szempont egy frissdiplomásnak vagy tanulmányai vége felé járó fiatalnak. Hogy akkor mire harapnak? Íme!

Hogyan szerzik meg a cégek az egyetemekről a legjobbakat? Nincs "csodarecept". Akadnak, akik az állásbörzékben hisznek, mások egyetemi kapcsolatokkal – előadások, szakmai gyakorlat – kerülnek közelebb a tehetségekhez, a CV-adatbázisok is nyerők lehetnek.  És vannak, akik játékos-szakmai online versenyeket rendeznek, támogatnak.