Terjed a mobil eszközökön történő álláskeresés, miközben a toborzók ebben kicsit le vannak maradva – derül ki az Adecco személyzeti szolgáltató Work Trend Study című globális kutatásából. A céges weboldal szerepe csökken, a közösségi médiáé nő a toborzásban. A fiatalabb és a képzettebb munkavállalók egyre nyitottabbak a smartworkingnek nevezett rugalmas munkaformák iránt.

Javában zajlik az állásexpók időszaka és kelnek el - néha percek alatt - a pozíciók. Ám arról szinte sehol nem esik szó, hogy vajon maguk az álláskeresők mit szólnak az expón látottakhoz - hallottakhoz? És arról sem, mi tetszik ott nekik és mi nem... Mi most kivételt teszünk - jöjjenek hát a vélemények. Pozitívak és negatívak, profik és átgondolatlanabb elvárások egyaránt...

Első alkalommal díjazták a magyar gazdaság húzóágazatának számító szolgáltatóközpontok legjobbjait. A „Shared Services Gálán” a díjakat a British Telecom, a Tata Consultancy Services, valamint Szmolinka Zsolt, a Merlin-IT Hungary vezetője vehette át.

Melyek a szakemberkeresésben a toborzók legnagyobb bűnei? Paul Petrone bloggert idézte Tokár Péter, a Tesk munkaerő-közvetítő ügyvezetője egy közelmúltbeli szakmai beszélgetésen. Az is kiderült, a kínált fizetés messze nem a legfontosabb szempont a tehetségek vonzásában.

Négy huszas évei végén járó srác 2012-ben gondolt egy nagyot. Összeálltak és alapítottak egy fejvadász céget. Albérletben kezdték, közösségi irodában folytatták, ma már a trendi Gozsdu udvar szomszédságában bérelnek irodát. Árbevételük tavaly 134 millió forint volt, a csapat már 19 fős. Íme az IseeQ, egy magyar startup a személyzeti tanácsadásból.

Ritkán hallani olyan toborzási akcióról, amelyben minden pályázó automatikusan állásinterjúra kap meghívást. És az sem mindennapi, hogy elég olyan szelfi a jelentkezéshez, amelyen az álláshirdetés is látható. A Decathlon most ilyen kampányt indított.

Miként lehet költséghatékonyan elérni a megfelelő jelölteket? Szerte a világban próbálkoznak kreatív fogásokkal. Akad olyan kampány, amely több ezer pályázót hozott szinte nulla költséggel. Öt példa külföldről.

Hirdetési kampánnyal próbált mérnököket felvenni egy san franciscói informatikai cég. Az akció azonban teljesen más irányt vett. A cég és a szakma közelebb hozása helyett demonstráció indult a Twitteren az előítéletek ellen. Nagyon pörög a #Ilooklikeanengineer (mérnöknek nézek ki) hashtag. Magyar kampányra is ötletként szolgálhat.