A közösségi média és a mobil eszközök térnyerése újraosztotta a lapokat az álláspiacon. A tehetségek alkuhelyzetben vannak, az élményt keresik és egyre jobban informáltak. A cégeknek pedig nemcsak jó arcukat kell feléjük mutatni, hanem belülről is vonzónak kell lenni. Toldi Gábor a közösségi médiás toborzás hazai guruja (Social Talent) vázolta az újdonságokat a Personal Hungary személyügyi szakkiállításon.

A Monster Magyarország kezdeményezésének célja, a közösségi média felületein (Facebook, LinkedIn, Twitter) meghallgatni, hasznos tanácsokkal támogatni és bátorítani az álláskeresőket. A CSR-programhoz a kitalálók vállalati HR- és toborzási szakemberek, fejvadászok, coachok csatlakozását várják. Miért érdemes ebben részt venni? Felhívás az alapítóktól.

Az első hazai HR innovációs pályázat november 11-i díjátadóján a Colibri csapata örülhetett a legjobban. A második helyezett a Budapest Bank Gyakornoki Összefogás Programja lett, harmadik helyen a GE Hungary és a Laboratory Group végzett, melyet Bitfection: toborzás játékosan című pályázatával érdemelt ki.

Terjed a mobil eszközökön történő álláskeresés, miközben a toborzók ebben kicsit le vannak maradva – derül ki az Adecco személyzeti szolgáltató Work Trend Study című globális kutatásából. A céges weboldal szerepe csökken, a közösségi médiáé nő a toborzásban. A fiatalabb és a képzettebb munkavállalók egyre nyitottabbak a smartworkingnek nevezett rugalmas munkaformák iránt.

Javában zajlik az állásexpók időszaka és kelnek el - néha percek alatt - a pozíciók. Ám arról szinte sehol nem esik szó, hogy vajon maguk az álláskeresők mit szólnak az expón látottakhoz - hallottakhoz? És arról sem, mi tetszik ott nekik és mi nem... Mi most kivételt teszünk - jöjjenek hát a vélemények. Pozitívak és negatívak, profik és átgondolatlanabb elvárások egyaránt...

Első alkalommal díjazták a magyar gazdaság húzóágazatának számító szolgáltatóközpontok legjobbjait. A „Shared Services Gálán” a díjakat a British Telecom, a Tata Consultancy Services, valamint Szmolinka Zsolt, a Merlin-IT Hungary vezetője vehette át.

Melyek a szakemberkeresésben a toborzók legnagyobb bűnei? Paul Petrone bloggert idézte Tokár Péter, a Tesk munkaerő-közvetítő ügyvezetője egy közelmúltbeli szakmai beszélgetésen. Az is kiderült, a kínált fizetés messze nem a legfontosabb szempont a tehetségek vonzásában.

Négy huszas évei végén járó srác 2012-ben gondolt egy nagyot. Összeálltak és alapítottak egy fejvadász céget. Albérletben kezdték, közösségi irodában folytatták, ma már a trendi Gozsdu udvar szomszédságában bérelnek irodát. Árbevételük tavaly 134 millió forint volt, a csapat már 19 fős. Íme az IseeQ, egy magyar startup a személyzeti tanácsadásból.