Hogyan lehet duplájára növelni a céghez pályázók számát, erősíteni a munkáltatói márkát és felkészültebb jelentkezőkkel interjúzni? A PwC Magyarország  négy évvel ezelőtt indította el Multipoly néven toborzói játékát, amely ezekre a kérdésekre is válasz ad.  Bíró Noémi (a fenti képen a játék egyik oldalán) regionális toborzási vezetővel beszélgettünk.

„Egy gombnyomással a saját céges CV-adatbázisba illeszthetőek az Europass formátumban érkezett önéletrajzok” – mondta új, a munkaadókat célzó fejlesztésükről a HR Spiritnek Szabó Csilla. A Tempus Közalapítvány Europass koordinátorával az Europass 10 éves születésnapja apropóján beszélgettünk az "EU legnépszerűbb dokumentumáról". Tavaly Magyarországról 1,3 millióan töltöttek ki ilyen önéletrajzot, és 10-ből átlagosan 4 álláspályázat így érkezik a munkaadókhoz.

Merre tart a recruitment 2016-ban? Mire harapnak a toborzási vezetők? A HR Spirit kutatásokat bújt, konferenciákon hallottakat összegzett, hazai és nyugati szakemberek meglátásaiból állított össze tíz trendet, ami idén mozgatja a piacot.

A közösségi média és a mobil eszközök térnyerése újraosztotta a lapokat az álláspiacon. A tehetségek alkuhelyzetben vannak, az élményt keresik és egyre jobban informáltak. A cégeknek pedig nemcsak jó arcukat kell feléjük mutatni, hanem belülről is vonzónak kell lenni. Toldi Gábor a közösségi médiás toborzás hazai guruja (Social Talent) vázolta az újdonságokat a Personal Hungary személyügyi szakkiállításon.

A Monster Magyarország kezdeményezésének célja, a közösségi média felületein (Facebook, LinkedIn, Twitter) meghallgatni, hasznos tanácsokkal támogatni és bátorítani az álláskeresőket. A CSR-programhoz a kitalálók vállalati HR- és toborzási szakemberek, fejvadászok, coachok csatlakozását várják. Miért érdemes ebben részt venni? Felhívás az alapítóktól.

Az első hazai HR innovációs pályázat november 11-i díjátadóján a Colibri csapata örülhetett a legjobban. A második helyezett a Budapest Bank Gyakornoki Összefogás Programja lett, harmadik helyen a GE Hungary és a Laboratory Group végzett, melyet Bitfection: toborzás játékosan című pályázatával érdemelt ki.

Terjed a mobil eszközökön történő álláskeresés, miközben a toborzók ebben kicsit le vannak maradva – derül ki az Adecco személyzeti szolgáltató Work Trend Study című globális kutatásából. A céges weboldal szerepe csökken, a közösségi médiáé nő a toborzásban. A fiatalabb és a képzettebb munkavállalók egyre nyitottabbak a smartworkingnek nevezett rugalmas munkaformák iránt.

Javában zajlik az állásexpók időszaka és kelnek el - néha percek alatt - a pozíciók. Ám arról szinte sehol nem esik szó, hogy vajon maguk az álláskeresők mit szólnak az expón látottakhoz - hallottakhoz? És arról sem, mi tetszik ott nekik és mi nem... Mi most kivételt teszünk - jöjjenek hát a vélemények. Pozitívak és negatívak, profik és átgondolatlanabb elvárások egyaránt...