Új helyszínen a Budapest Sportarénában kerül sor március 8-9-én a HVG Állásbörzére. A rendezvény egyik nagy dobását a Knorr-Bremse szolgáltatta, amely elhozta a tavaly ősszel Hannoverben bemutatott önjáró kamiont, amelybe több alkatrészt is fejleszt. A HR Spirit is kint járt. Íme néhány pillanatkép.

„Az utóbbi két hónapban hét jelöltem is a munkaszerződés aláírása után visszalépett az állástól” – osztotta meg tapasztalatait a HR Spirittel egy fejvadász. Ő úgy látja, hogy egyre gyakoribb az a pályázói magatartás, hogy a szóbeli vagy írásbeli megállapodás után mégsem állnak munkába. Vajon mi állhat a háttérben?

Szoftver- és mobilalkalmazásfejlesztőkből lesz továbbra is a legnagyobb hiány az informatikai munkaerő magyar piacán, és ez a jövőben sem fog változni – derült ki a Codecool informatikai szakoktató cég HR-vezetők körében végzett kutatásából. A probléma globális, a cégeknek pedig egyre kreatívabb utakon kell járniuk a munkaerő-megszerzésben és -megtartásbant. A toborzáshoz a munkaadók kétharmada alkalmaz fejvadászt, tartják magukat az állásbörzék és az állásportálok, egyre hangsúlyosabb az employer branding. A megtartásban pedig a specifikus képzés és az önmegvalósítás a csodaszer. Íme a Codecool kutatása és három IT cég (Lufthansa Systems, NNG, Starschema) személyzeti szakemberének véleménye.

Személyzeti szakemberek körében végzett online kérdőíves felmérést a Human Centrum HR szolgáltató. A cégek képviselői az alacsony bérszínvonalban és a munkaerőhiányban látják a fő problémát. A kitörési pontok között említették a motivációs rendszer fejlesztését, a munkaadói márkaépítést, a diákmunkában rejlő lehetőségek jobb kiaknázását.

Nem tudja pontosan, kit is keres. Az első benyomás rabja marad. Az előző kollégát keresi. Túl lassan vagy éppen túl gyorsan dönt. HR szakemberek körében végeztünk gyűjtést, ki, milyen hibát lát vagy tapasztalt a saját bőrén a toborzásban. Íme okulásul 15 pontban a lényeg.

Akadnak pillanatok, amikor egy jó ötlet minimális energiabefektetéssel nagy médiafigyelmet generál. Néhány napja Barack Obama leköszönő amerikai elnök mozgatta meg a kreatív agyakat, de korábban akadt már példa Magyarországról is.

Versenyképes fizetés, innovatív munkakörnyezet... Felejtse el ezeket a sablonokat, amit mára már nem is vesz észre egy álláskereső. Érdemes kreatív irányba indulni, csak így lehet az álláskereső ingerköszöbét átlépni. Most mutatunk három brit példát a tavalyi évből.

Tartják magukat az állásportálok: ez a második leghatékonyabb toborzási csatorna a személyes ajánlás után, és a cégek itt költik el arányaiban a legtöbb pénzt. A toborzók a munkaadói márkaépítést elvben a leghatékonyabbnak tartják, mégis keveset áldoznak erre pénzben és szakemberben egyaránt. Egyebek mellett ez szerepel a LinkedIn Global Recruiting Trends 2017 nevet viselő, tavaly ősszel készített felmérésében. 35 ország 4 ezer HR vagy toborzási vezetőjét kérdezték arról, mit várnak 2017-ben.