A brit-holland hátterű, fogyasztási cikkeket gyártó multi két évvel ezelőtt nagy dobásra szánta el magát. Úgy döntöttek, a toborzás első fázisát teljesen automatizálják. Csak az utolsó szakaszban találkozik „élő toborzó” az esélyes pályázókkal. A cég észak-amerikai HR alelnöke a Business Insider lapnak beszélt az utóbbi egy  év tapasztalatairól.

Milyen kihívások várnak a kiválasztással foglalkozó cégekre? Miért nem hatékony a kizárólag sikerdíjas konstrukció? Erről esett szó a Kennedy Executive Search és az Ikelosz Kft. szakmai reggelijén.

A Budapest Business Journal idén tavasszal is összeállította a hazai munkaerő-közvetítő és –kölcsönző cégek toplistáját. A kölcsönzők sorrendje stabilabb. A közvetítők élmezőnyében sincs változás, kisebb meglepetések azért akadnak.

A rugalmas munkavégzés és a kollégák személye a legfontosabb tényezők a jövő munkavállalói számára. Az alapfizetés csupán a harmadik. A víziónál fontosabb az őszinte kommunikáció. A PwC Magyarország közel 13000 középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló diák és pályakezdő munkahely-választási preferenciáit tárta fel 2016 novembere és 2017 márciusa között. Az autóipari cégek közül élen vonzerőben az Audi, a beszállítók közül a Bosch.

Új helyszínen a Budapest Sportarénában kerül sor március 8-9-én a HVG Állásbörzére. A rendezvény egyik nagy dobását a Knorr-Bremse szolgáltatta, amely elhozta a tavaly ősszel Hannoverben bemutatott önjáró kamiont, amelybe több alkatrészt is fejleszt. A HR Spirit is kint járt. Íme néhány pillanatkép.

„Az utóbbi két hónapban hét jelöltem is a munkaszerződés aláírása után visszalépett az állástól” – osztotta meg tapasztalatait a HR Spirittel egy fejvadász. Ő úgy látja, hogy egyre gyakoribb az a pályázói magatartás, hogy a szóbeli vagy írásbeli megállapodás után mégsem állnak munkába. Vajon mi állhat a háttérben?

Szoftver- és mobilalkalmazásfejlesztőkből lesz továbbra is a legnagyobb hiány az informatikai munkaerő magyar piacán, és ez a jövőben sem fog változni – derült ki a Codecool informatikai szakoktató cég HR-vezetők körében végzett kutatásából. A probléma globális, a cégeknek pedig egyre kreatívabb utakon kell járniuk a munkaerő-megszerzésben és -megtartásbant. A toborzáshoz a munkaadók kétharmada alkalmaz fejvadászt, tartják magukat az állásbörzék és az állásportálok, egyre hangsúlyosabb az employer branding. A megtartásban pedig a specifikus képzés és az önmegvalósítás a csodaszer. Íme a Codecool kutatása és három IT cég (Lufthansa Systems, NNG, Starschema) személyzeti szakemberének véleménye.

Személyzeti szakemberek körében végzett online kérdőíves felmérést a Human Centrum HR szolgáltató. A cégek képviselői az alacsony bérszínvonalban és a munkaerőhiányban látják a fő problémát. A kitörési pontok között említették a motivációs rendszer fejlesztését, a munkaadói márkaépítést, a diákmunkában rejlő lehetőségek jobb kiaknázását.