Mi a Monsternél úgy látjuk, hogy az álláskeresők karrierlehetőségek keresésére és kihasználására tett aktivitása eltolódott, mégpedig a közösségi média irányába. Vállalkozásvezetőként Ön is kihasználhatja a közösségi média felületeket, hogy kapcsolatba lépjen az ügyfelekkel és a leendő új munkatársakkal. Függetlenül attól, hogy mely közösségi média felületet használja, a cél minden esetben elkötelezettség kialakítása. Az alábbi tippek segítenek Önnek a kezdeti lépésekben.

Tegye közzé a vállalkozás egyedi jellemzőit, a cégmárkát

A közösségi média láthatóvá teszi a cégmárkát és történeteken keresztül a munkáltatói márkát. A cég honlapja kiváló arra, hogy megmutassa a cég egyedi jellemzőit a potenciális új munkatársaknak. A céges honlap karrier oldalán bemutathatja a vállalati kultúrát, a munkakörnyezetet és a vállalat küldetését, céljait. A társadalmi felelősségvállalás és egyedi küldetésű projektek kiemelt érdeklődésre tartanak számot a mai 20-25 éves fiatalok körében. Ha ezt a korosztályt szeretné megcélozni, tanácsos a karrier oldalon hírt adni a céges rendezvényekről és társasági programokról; figyeljen arra, hogy előzetesen kérje a fotókon szereplő munkatársak engedélyét a fényképek közzétételére. A közösségi médián keresztül a cég olyan tartalmakat oszthat meg, melyek betekintést engednek a potenciális pályázók számára a cég életébe, kultúrájába és értékeibe.

Bátorítsa munkavállalóit, hogy legyenek a cég közösségi szószólói

Az álláskeresők szeretnének nagyobb rálátást szerezni az ott dolgozókról, a közösségi média pedig kiváló eszköz történetek elmesélésére. Sok cég bátorítja a munkatársakat arra, hogy legyenek a „márka nagykövetei”. A munkatársak beszámolnak céges eseményekről és megosztják az álláskiírásokat. A saját nagykövet-gárda kinevelését kezdje a közösségi médiában aktív munkatársakkal. Figyeljen arra, hogy ellássa őket pontos útmutatással, hogyan kommunikáljanak, és hogyan ne nyilatkozzanak a cég munkáltatói márkájáról. Állítson össze egy közösségi média útmutatót, amire minden munkavállaló támaszkodhat, amikor a cégről nyilatkozik az interneten.

Tisztázza a cég munkáltatói márkáját, és lássa el a szükséges iránymutatással a munkavállalókat is, hogy pontos képet fessenek a cégről, mint munkáltatóról az interneten.

Használja a Facebook-ot elkötelezésre

A 71%-os felnőtt felhasználó iránnyal, a Facebook* kiváló felület a cég közösségi média jelenlétének építésére. A céges Facebook profil egyszerre szolgál a meglévő és a potenciális vevők elkötelezésére, valamint találkozó helyül a munkatársak számára. Egy aktív Facebook oldal a cég kultúráját is jól közvetíti a potenciális álláspályázók felé. Használja a Facebook oldalt a céges események és összejövetelek, munkavállalói kezdeményezések és eredmények, valamint céges társadalmi aktivitás hangsúlyozására. Nevezzen ki egy közösségi médiában jártas munkatársat a céges oldal kezelésére, rendszeres aktuális hírek közzétételére. Heti két-három híradás elegendő az elköteleződés kiváltásához. A Facebook Látogatói Statisztika demográfiai adatokat szolgáltat, amelyekből láthatja, hogy elérte vagy nem a célközönségét, valamint az elköteleződés elérését és szintjét. Ez azoknak az alkalmaknak a száma, ahányszor a híradása megjelent a látogatók idővonalán, illetve a hozzászólások, megosztások és kedvelések száma, melyet a közzétett tartalom elért.

Használja a Twitter-t a cég elérhetőségének növelésére

A 23%-os felnőtt felhasználó iránnyal a Twitter* szintén remek hely arra, hogy erősítse a cég álláshirdetéseinek megjelenését, valamint a cégmárkát és kultúrát a potenciális pályázók felé. A cég Twitter feltöltése szintén nagyszerű eszköz az iparágon belüli fejlesztési érdekességek megosztására és céges hírek közzé tételére.

Hogyan mérhető legjobban a sikeresség a Twitter-en?

Kövesse nyomon a megosztásokat (retweet), kedvenceket (favorite) és válaszokat (reply). Ezek azok a tényezők, melyeket érdemes figyelni a követők és rajongók teljes számához viszonyítva.

A Monster-nél kifejlesztettünk két Twitterre szabott közösségi média eszközt—a Twitter Card-ot és a Social Job Ad-et. A két termék segítségével maximalizálhatja a Twitteres toborzás eredményességét.

* Pew Internet Research, 2014. szeptember

További útmutatók