Kövesse az alábbi szerkezetet az álláshirdetés összeállításához:

1. Rövid feladatismertető:

A munkakör bemutatása legyen érthető, tömör és vonzó. A nyitó bekezdés hivatott megragadni a pályázók érdeklődését. Ez sarkallja őket arra, hogy többet tudjanak meg a cégről és pályázzanak az állásra. Amikor fogalmaz, gondoljon arra, mivel tudja tájékoztatni, megfogni és lépésre késztetni a pályázókat.

2. Elvárt képesítés és képességek:

Fogalmazza meg a pozíció betöltéséhez elvárt speciális képességeket és végzettségeket. A képességeket fontossági sorrendben adja meg. Képzelje el a pozíció betöltésére ideális jelöltet, amikor összeállítja az elvárt képességek listáját.

3. Munkaköri követelmények:

A követelményeket a munkakörhöz kell illeszteni. Például, egy szenior pozíciónak összhangban kell lennie az elvárt tapasztalat szintjével. Vegye bele az egyes feladatok ellátásában szerzett tapasztalat szintjét is, valamint az elvárt képesítéseket, vizsgákat és jártasságokat. Győződjön meg róla, hogy a követelmények könnyen értelmezhetők olyasvalaki számára is, aki jelenleg nem az Ön cégében dolgozik. Ne feledje, a kevesebb gyakran több. Szakértők azt javasolják, hogy a kötelező képesítéseket írjuk az elejére, a „jó ha van” jártasságokat pedig ezután.

4. Előnyök / Céginformációk:

Gondolja végig, mi különbözteti meg az Ön vállalkozását a versenytársaktól; például a rugalmas munkaidő-beosztás, dolgozói képzések, új képességek elsajátításának lehetősége. Röviden mutassa be a cég történetét, és hogy miért szeretnek ott dolgozni az emberek. Említsen pár kézzel fogható érvet is arra, miért érdemes az Ön cégét választani. Engedjen betekintést a cégre jellemző előnyökbe, mint például plusz szabadnapok, családi mobiltelefon csomag, edzőterem-bérlet, céges busz a bejáráshoz, óvodai támogatás, munkahelyi étkezde, stb.

Gondoljon úgy az álláshirdetésre, mint kiegészítő marketingre. Mutassa meg a vállalkozása egyedi jellemzőit és értékeit.

Íme, néhány kérdés, melyek segítenek tisztázni a céget, mint márkát:

A cég értékei:

  • Szervezetként miben hiszünk?
  • Hogyan viszonyulunk a vevőinkhez?
  • Hogyan bánunk a munkavállalóinkkal?
  • Milyen értékek mentén működünk nap mint nap?

Céges kultúra:

  • Mi teszi egyedivé a cégünket?
  • Miért lép a vevő üzleti kapcsolatba velünk?
  • Milyen szerepet töltünk be a társadalomban?
  • Hogyan jellemeznénk a munkahelyi környezetet?
5. Hogyan lehet jelentkezni / Felhívás lépésre:

Zárásként adja meg a jelentkezés lehetséges módját – hogyan lehet jelentkezni, milyen információkat kérünk megadni, mint például önéletrajz, kísérő levél, referenciák. Csak egy jelentkezési módot adjon meg, kerülje el a jelentkezők összezavarását, a következő okok miatt:

  • Az egyetlen jelentkezési mód jelentkezésre bátorítja a pályázót, amit könnyen meg tud tenni
  • Az egyetlen jelentkezési mód megkönnyíti a pályázatok fogadását és kezelését
  • A legtöbbet hozhatja ki a toborzás-kiválasztásra szánt költségkeretből, ha pontosan nyilvántartja a jelentkezőket

További útmutatók