Mi a Monsternél tudjuk, hogyan keresik az álláskeresők az állásokat. Felméréseink azt mutatják, hogy sok álláskereső a munkahelyéről keres állást. Ez azt jelenti, hogy az álláskiírásnak könnyen megtalálhatónak és pályázhatónak kell lennie. Kezdjük tehát azzal, hogyan jutnak el az álláskeresők az álláskiírásokhoz.

Az álláskeresők elsődlegesen három szempont szerint keresnek: a munkakör megnevezése, kulcsszavak és földrajzi térség. Kövesse az alábbi útmutatást, amikor elkészíti a Monster álláshirdetését:

A MONSTER ÁLLÁSKERESŐK 70%-ának VAN MUNKAVISZONYA *
Az álláskiírások meghirdetését a Monster munkakör megnevezési javaslatokkal könnyíti meg, amik segítenek optimalizálni, hogy a kereső pályázók megfelelő álláshirdetési találatokat kapjanak.

#1: Munkakör megnevezése mező

A felmérések azt mutatják, hogy az egyszerű és egyértelmű munkakör megnevezések nagyobb találatot érnek el, mint az ötletes megnevezések.

Használjon egyértelmű megnevezéseket:

  • „Értékesítési képviselő” VAGY “Sales Representative” javasolt, a “Tapasztalat és eredményes értékesítő” helyett
  • “Menedzser-gyakornok” javasolt a “Sztár lehetsz 2016-ban!” helyett
  • “Bolti eladó” javasolt a „Te vagy az eladók királya?” helyett

Ha lehet, pontosítsa a munkakört releváns jellemzőkkel:

  • “Esküvői fotós” javasolt a “Fotós” helyett
  • “Ruházati bolti eladó” javasolt az “Bolti eladó” helyett

Ne használjon rövidítéseket:

  • “Csoportvezető” javasolt a “Csop.vez.” helyett
  • “Területi értékesítési képviselő” javasolt a “Sales Rep” helyett
  • „Ügyfélszolgálati munkatárs” javasolt az „Ügyfélszolg. mts” helyett
  • “Customer Service Representative” javasolt a “Customer Service Rep” helyett
A MONSTER LÁTOGATÓK 60%-a 8 ÉS 18 ÓRA KÖZÖTT KERES ÁLLÁST AZ OLDALON**
Győződjön meg róla, hogy az álláshirdetése könnyen megtalálható és könnyen érthető.

#2: Kulcsszavak és cégnév mező

A munkakör megnevezésén túl, a kulcsszavak nyújtanak tájékoztatást az állás további fontos részleteiről, és így az Ön álláshirdetése könnyebben megtalálható lesz a keresőszavas keresés során. Például:

  • Ha az Ön vállalkozása orvosi segédeszközök értékesítésére keres értékesítési képviselőt, a hirdetés feladatleírás részében használja az “orvosi segédeszköz” kifejezést, mint kulcsszót.
  • Ha Ön autókereskedésbe keres ügyfélszolgálati munkatársat, fogalmazza bele a hirdetésbe az “autókereskedés” kulcsszót.

#3: Földrajzi térség

A földrajzi térség azoknak az álláskeresőknek fontos, akik egy adott térségben akarnak elhelyezkedni.

  • Győződjön meg róla, hogy kitöltötte ezt a mezőt a hirdetés feladásakor, hiszen ezzel biztosítja, hogy az Ön térségében kereső pályázók megtalálják az állásajánlatát. Felhívjuk figyelmét, hogy a legtöbb álláskereső a célterület alapbeállításként felajánlott 20 km-es körzetében keres.
Ha mindent jól csináltunk, a munkakör megnevezése, a kulcsszavak és a földrajzi térség segítségével elérjük, hogy a megfelelő képesítéssel rendelkező álláskeresők rátaláljanak az álláshirdetésre.

*Comscore, 2014
**Monster, első negyedév, 2015 belső adat

További útmutatók