Milyen egyszerű eszközökkel lehet megteremteni a munkahelyi boldogságot? Hogyan lehet erre informatikai megoldásokat bevetni? Erre ad javaslatot Otti Csaba, a Personal Hungary "HR informatikai rendszerek" szakértője (az alsó képen).

Dolgozói kommunikáció

Akárhogy is nézzük, a dolgozó akkor boldog, ha emberszámba vesszük. Beszélgetünk vele, meghallgatjuk az ötleteit, gondját, baját. És persze akkor a legboldogabb, ha mindezt az első számú vezető teszi. Csak nincs ennyi vezetőnk és talán nem is ez volna a dolguk… Keressük meg azt, ami automatizálható és tereljük informatikai útra, ilyenek lehetnek például: beosztásterv, túlóra igénylés, távollét tervezés, munkaruha, védőeszköz igénylés, hogyan érzi magát, megkap-e minden információt a munkájához, dicséretek kiosztása, gamifikált tréningek, kérdőívek.

Legyünk transzparensek

Legyünk transzparensek a vállalati kommunikációban, mondjuk el, mit tanultunk a történtekből, vázoljuk fel, mit teszünk a probléma megoldásáért. Mindig tartsuk szem előtt, hogy az informált alkalmazott nyugodtan végzi munkáját, nem azt találgatja, hogy vajon foglalkoznak-e egyáltalán a kérdéssel vagy sem vezetői szinten. Használjuk az interaktív információs kioszkokat erre a feladatra bátran.

Adjunk plusz szabadnapokat

legjobban teljesítőket jutalmazzuk plusz szabadnapokkal. Első látásra ez bevételkiesésnek tűnhet, de megtérül. Biztosak lehetünk benne, hogy a kollégánk szabadsága előtt felelősséggel elvégzi feladatait és a szükséges információkat átadja helyettesítőjének. Ezt a cél tudja hatékonyan támogatni egy távollét tervező alkalmazás, amiben a dolgozó az egész éves távolléteit képes megtervezni és jóváhagyatni.

Kommunikáljunk a közösségi tereken

Alakítsunk ki kisebb közösségi helyeket, ahol az alkalmazottak nyugodtan átbeszélhetik, és hatékonyan át tudjuk adni egymás számára az információkat.

A mai trendeket követve akár online üzenőfal segítségével is tájékoztathatjuk munkavállalóinkat.

Ennek előnye, hogy a munkaadó állandó visszajelzést kap az alkalmazottról. A fiatalabb generáció tagjainál már elvárás, hogy a vállalat digitálisan kommunikáljon velük, egy olyan virtuális közösségi térben, amely megszokott, jól ismert számukra. Ezeket az eszközöket érdemes a közös pihenőterekben elhelyezni. Az érintőképernyős terminálra az alkalmazott belépőkártyája segítségével léphet be. Az egyénileg kialakított közösségi kommunikációs felületen minden, számára releváns információt megtalál – legyen az a szabadságolási időszakra vagy a munkavédelmi ruházat cseréjére vonatkozó adat.

Mutassunk utat

Alkalmazottjaink szakmai támogatása mellett, tartsuk szem előtt az egyéni fejlődésüket is.  Vázoljuk fel, milyen karrierút vár a kollégára a vállalaton belül, együtt határozzuk meg, hogy az egyes fokozatok eléréséhez mit kell tennie. Biztosítsuk nekik az ehhez szükséges képzést, fejlesztést. Egy képzés- és kompetenciamenedzsment szoftverben ne csak a vállalati érdekek szerinti adatokat vegyük fel és kövessük, hanem a dolgozó egyéni céljait támogatókat is.

Tűzzünk ki egyéni célokat

Adjunk látható értelmet a mindennapi feladatoknak, és határozzunk meg egyéni célokat. Ezáltal kollégánknak biztosabb munkavégzést teszünk lehetővé. A dolgozó látja, hogy aznap milyen cél érdekében végzi munkáját, motiváltabb, boldogabb lesz, mikor sikerült teljesítenie azokat.

Ne fukarkodjunk a köszönettel

Fontos a munkatársaink elismerése. A jól elvégzett munkát, köszönjük meg nekik minden vállalati fórumon. Egy köszönet nem kerül semmibe, mindenkinek jól esik és emellett elismerést jelent, emeli a kolléga vállalton belüli státuszát. Ne fukarkodjuk vele, indokolt esetben, mindenkinek valós érdeme szerint osztogassuk. Hozzunk létre közösségi platformot, amin keresztül a dolgozók egymást is megdicsérhetik vagy megköszönhetik a segítséget.

Végül tegyük fel magunknak a kérdést, hogy ha ezeket megvalósítjuk a vállalatunknál, akkor hogyan fogja a munkavállalónkat elcsábítani a konkurencia?

Az idei Personal Hungary szakkiállításra 2017. november 15-16-én kerül sor Budapesten.