Negyedik alkalommal adták át Magyarországon a Randstad Employer Brand díjakat, mely a munkavállalók értékelése alapján a legvonzóbb hazai munkáltatókat méltatja. A lista élére ismét az Audi Hungaria és a Mercedes-Benz kerültek: a két vállalat annak ellenére őrizte meg vezető helyét, hogy a szektorok versenyében az autóipar a harmadik helyre csúszott vissza. A munkáltatók között a dobogó harmadik fokát a LEGO érdemelte ki, aki tavaly még újoncként, de azonnal a negyedik helyen debütált a top10-ben.

„A lista alapját adó Randstad Employer Brand Research felmérésben a munkavállalók kilenc szempont szerint értékelik az általuk ismert vállalatokat, emellett arról nyilatkoznak, hogy dolgoznának-e az adott cégnél, így alakul ki a legvonzóbb munkáltatók, illetve szektorok sorrendje” – magyarázta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Kellemes légkör kell a munkavállalóknak

Bár veszített jelentőségéből, még mindig a fizetés a legfontosabb döntési tényező elhelyezkedéskor. A második helyre előrelépő munkahelyi légkör szerepe jelentősen felértékelődött: háromból két munkavállaló veszi figyelembe, amikor munkahelyet választ. A legfontosabb öt döntési tényező között még a hosszú távú biztos állás, a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása, valamint a pénzügyi stabilitás szerepel.

Balról jobbra: Baja Sándor (a Randstad ügyvezetője), mellette pedig a díjazott cégek képviselői: Egis, dm, British Telecom, Erste Bank (Jelasity Radovan elnök-vezérigazgató), Mercedes, Audi, Lego, Richter Gedeon, Tesco, Nestlé, Pick Szeged. Nagyobb képért kattintson ide.

A munkavállalók értékelése szerint ezek közül az Audi és a Mercedes a munkahely biztonsága kapcsán emelkedik ki a mezőnyből, míg a LEGO a munka és magánélet közti egyensúly fenntartásában jeleskedik.

A magyar munkáltatóknak ugyanakkor továbbra is van mit behoznia ezen a téren: az elemzés szerint a legnagyobb eltérés a munkavállalók elvárása és a vállalatok nyújtotta lehetőségek között éppen három olyan tényezőnél – kellemes légkör, munkahely biztonsága, karrier és család közti egyensúly megteremtése – jelentkezik, melyek benne vannak a munkavállalók top5-ös preferencialistájában.

„A munkáltatói márkaépítésnek egy őszinte átvilágítással kell kezdődnie: mit mondunk a cégünkről, ennek mennyire felelünk meg, és az mennyire vonzó a jelenlegi és potenciális munkavállalóink számára” – emelte ki a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. „Az általános elvárások mellett érdemes a demográfiai eltéréseket is figyelembe venni: míg a nők számára például fontosabb a munka és magánélet egyensúlya, valamint a rugalmas munkabeosztás, addig a férfiak jobban motiválhatók a karrierépítés lehetőségével” – tette hozzá a szakember.

A fiatalokat rugalmas beosztással, képzési lehetőségekkel, valamint a munka változatosságának biztosításával nyerhetik meg a munkáltatók, az idősebb alkalmazottak pedig a munkahely biztonságát és a vállalat pénzügyi stabilitását várják a Randstad Employer Brand Research friss eredményei szerint.

A legvonzóbb munkáltatók

(Zárójelben a 2016-os helyezések)
1. Audi Hungaria (1.)
2. Mercedes-Benz (2.)
3. LEGO (4.)
4. IBM (5.)
5. Bosch (7.)
6. Samsung Electronics (6.)
7. British Telecom (-)
8. GE General Electric (9.)
9. Richter Gedeon (-)
10. Nokia Solutions and Networks (-)

Különdíjak

Pénzintézet: Erste Bank
Gyógyszer- és vegyipar: Egis
Szolgáltatás: British Telecom
Kiskereskedelem: DM
FMCG: Pick Szeged
Ismertség: OTP

Nívódíjasok

(kategóriájában sorozatban 4. alkalommal elért legjobb eredmény):
Legismertebb munkaadó: Tesco
Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: Richter Gedeon
Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Nestlé

(Megjegyzés: Ugyan az Egis, az OTP és a Pick-Szeged szektorában a második helyen végzett, a szektorelsők (Richter, Tesco, Nestlé) zsinórban negyedszer nyertek és ezzel a szabályok szerint nívódíjat kaptak, így a másodikak léptek elő különdíjazottá.)