Mindenki szeretne szárnyalóan kreatív lenni - ám az átlagosság és a kalitkák gyakran visszafojtják az alkotókedvet. Akár a csapatban, akár az egyéni karrierben. Dr. Baracskai Zoltán professzor és coach ezzel szemben úgy fogalmazott a Personal Hungary-n: ott lehet hagyni ezeket. Lehet változtatni  -  de nem feltétlenül a trendek által diktált életkorban jön el rá az idő, hanem akár érettebb korban.

A digitális technológiák terjedése átalakíthatja a hazai cégek munkarendjét. A változás oka a cégekre nehezedő, fokozott teljesítménynyomás, de az új folyamatok egyben komoly lehetőséget is jelentenek a cégvezetők, humánerőforrás-menedzsment szakemberek és a munkavállalók számára. A munka fogalma átalakul, a kihívásokra friss, új, izgalmas válaszokat egy hazai rendezvényen, az október 27-én első alkalommal megrendezésre kerülő HR Festen kaphatnak az érdeklődők. 

A változás itt van, nem kerülhetjük el. Készüljünk fel együtt! Megmutatjuk, hogy milyen lesz a jövő munkahelye, ahol a munkavállalók jól érzik magukat. Mert mindenki elégedett dolgozókat szeretne látni. De hogyan érhetjük ezt el? A HR Fest erre igyekszik választ adni Magyarország első HR fesztiválján. Kisgyermekes anyuka (vagy apuka) vagy? Érdekel a HR és szakmabeli vagy? Akkor segítünk, hogy ott lehess. 

A JELENTKEZÉS MEGHOSSZABBÍTVA!

A cégen belüli kreativitás fejlesztése és a munkaerőpiacra gyakornokként már kilépett Z generációsok megszólítása lesz a november 10-én tartandó HR Piknik fókuszában. Az előadók között van Vekerdy Tamás pszichológus, Caramel előadóművész és Z-generációs toborzási szakértők. Már lehet jelentkezni ITT. A Monster partnerei a jelentkezési díjból 15 százalék kedvezményt kapnak, csupán az 'Üzenet' rovatba írják be, hogy "MONSTER15". Egy kis előzetes.

A fizetés a legfontosabb tényező a magyar munkahelyeken. Egészen pontosan az alapbér -  hangzott el a Simonyi & Tóth fejvadászcég szakmai délutánján. A téma a „generációmenedzsment” volt, amiből kiderült, milyenek a kutatások szerint az X, Y, Z generációsok. Elhangzott az is, hogy óvatosan bánjunk ezekkel a bélyegekkel. Egyénekben gondolkodjunk és mindenki a saját cégénél látja azt, hogy mi működik és mi nem. Valahol az ingyen Wifi hiánya indított el felmondási hullámot.

Lojális munkatársakat szeretne? Akkor alkalmazza őket távmunkában! Az Elmű - Émásznál például bevált. Az 537 munkatárs közül így foglalkoztatott 100-nak például annyira bejött, hogy az otthonról ügyfélszolgálati munkát végzőknek eszük ágában sincs munkahelyváltáson gondolkodni. Mi több: a vállalat szerint a távmunka akár a munkáltatói márkaépítés kulcseszköze lehet a jövőben.

Hogyan lehet 90 perces unalmas, lélekölő és agytompító üldögélés helyett olyan hatékony, produktív és hasznos tanácskozást megtartani, ami mindössze 15 percet vesz el a munkaidőből? Erről Phil La Duke, az entrepreneur.com szerzője oszt meg néhány tippet. Az üzleti kapcsolatépítésre szakosodott BNI Magyarország ajánlotta figyelmünkbe az anyagot, amelyet néhány meglátásunkkal egészítettünk ki.

Ezzel az ajánlattal teszteli egy amerikai cég a dolgozói elkötelezettséget a próbaidő után. A példát Tóth Gergely, a Brain Bar Budapest vezetője említette egy sajtóbeszélgetésen. Ennek apropóján formabontó munkahelyi intézkedésekből gyűjtöttünk össze néhány példát.