Már huszonegy évesen 30 fős csapatot vezetett a H&M divat kiskereskedelmi láncnál. Kipróbálta magát a HR-tanácsadásban a Lege Artisnál, majd öt évet töltött a GE-nél előbb a vezetői utánpótlásprogramban, aztán regionális HR menedzseri posztokon. Kitanulta a coach és a változásmenedzser szakmákat. A nyáron egy francia hátterű startup cég, a Planorama "People Operation Directora" lett, ahol elkezdte megvalósítani az új HR felfogást, amelyről sokan beszélnek szakmai körökben: az employee experience journey-t. A témában hamarosan elindul az első képzés, melynek nyílt napja csütörtökön lesz. Mi is ez, milyen lépéseket végzett eddig? Vargha Flórával beszélgettünk.

Egy jó vezető demokráciapárti, a fontos döntéseknél mindenkinek a véleménye számít - vallja Szigeti Ferenc. Ha új embert kell felvenni, akkor inkább "hályogkovács-HR-esnek" tartja magát, aki részben a belső megérzés alapján dönt. A fiatal tehetségeknek azt javasolja, folyamatosan kopogtassanak, az otthon ülés és a telefonra várás nem célravezető. A Personal Hungary személyügyi szakkiállításon a Karthago rockegyüttes alapító-vezetője is megosztotta gondolatait.

Mindenki szeretne szárnyalóan kreatív lenni - ám az átlagosság és a kalitkák gyakran visszafojtják az alkotókedvet. Akár a csapatban, akár az egyéni karrierben. Dr. Baracskai Zoltán professzor és coach ezzel szemben úgy fogalmazott a Personal Hungary-n: ott lehet hagyni ezeket. Lehet változtatni  -  de nem feltétlenül a trendek által diktált életkorban jön el rá az idő, hanem akár érettebb korban.

A digitális technológiák terjedése átalakíthatja a hazai cégek munkarendjét. A változás oka a cégekre nehezedő, fokozott teljesítménynyomás, de az új folyamatok egyben komoly lehetőséget is jelentenek a cégvezetők, humánerőforrás-menedzsment szakemberek és a munkavállalók számára. A munka fogalma átalakul, a kihívásokra friss, új, izgalmas válaszokat egy hazai rendezvényen, az október 27-én első alkalommal megrendezésre kerülő HR Festen kaphatnak az érdeklődők. 

A változás itt van, nem kerülhetjük el. Készüljünk fel együtt! Megmutatjuk, hogy milyen lesz a jövő munkahelye, ahol a munkavállalók jól érzik magukat. Mert mindenki elégedett dolgozókat szeretne látni. De hogyan érhetjük ezt el? A HR Fest erre igyekszik választ adni Magyarország első HR fesztiválján. Kisgyermekes anyuka (vagy apuka) vagy? Érdekel a HR és szakmabeli vagy? Akkor segítünk, hogy ott lehess. 

A JELENTKEZÉS MEGHOSSZABBÍTVA!

A cégen belüli kreativitás fejlesztése és a munkaerőpiacra gyakornokként már kilépett Z generációsok megszólítása lesz a november 10-én tartandó HR Piknik fókuszában. Az előadók között van Vekerdy Tamás pszichológus, Caramel előadóművész és Z-generációs toborzási szakértők. Már lehet jelentkezni ITT. A Monster partnerei a jelentkezési díjból 15 százalék kedvezményt kapnak, csupán az 'Üzenet' rovatba írják be, hogy "MONSTER15". Egy kis előzetes.

A fizetés a legfontosabb tényező a magyar munkahelyeken. Egészen pontosan az alapbér -  hangzott el a Simonyi & Tóth fejvadászcég szakmai délutánján. A téma a „generációmenedzsment” volt, amiből kiderült, milyenek a kutatások szerint az X, Y, Z generációsok. Elhangzott az is, hogy óvatosan bánjunk ezekkel a bélyegekkel. Egyénekben gondolkodjunk és mindenki a saját cégénél látja azt, hogy mi működik és mi nem. Valahol az ingyen Wifi hiánya indított el felmondási hullámot.

Lojális munkatársakat szeretne? Akkor alkalmazza őket távmunkában! Az Elmű - Émásznál például bevált. Az 537 munkatárs közül így foglalkoztatott 100-nak például annyira bejött, hogy az otthonról ügyfélszolgálati munkát végzőknek eszük ágában sincs munkahelyváltáson gondolkodni. Mi több: a vállalat szerint a távmunka akár a munkáltatói márkaépítés kulcseszköze lehet a jövőben.